AYDIN / İNCİRLİOVA - Sandıklı Nazmi Topçuoğlu Ortaokulu

FİNLANDİYA ÖĞRENCİ KAMPI

FINLANDİYA ÖĞRENCİ KAMPI MAYIS 2017

FİNLANDİYA ÖĞRENCİ KAMPI (2017)

YADE TÜRK

PAZAR

Sabah erkenden kalktik. Finlandiya´yı gezdik. Finlandiya pazarindan hediyelik eşya aldik. Sonra kahvalti yaptık. Gezdik. Birsürü ilginç şeyler, binalar, heykeller ve alanlar gördük. Kamp alanina gitmek için yola çıktık. Yolda Yunan arkadaşlarimizi gördük ve tanıştık. Yemek yedik. Boş zamanlarimizda ailelerimizle konuşup arkadaşlarimizla sohbet ettik. Sonra herkes odalara ayrildi ve Uyuduk.

PAZARTESİ

Bugün kamp alanindaki ilk günümüzdü. Sabah erkenden kalktik. İlk olarak egzersiz yapmalıydik. Egzersizi Finlandiya yaptirdi. Egzersiz bitince ellerimizi yıkadık

ve kahvalti yaptik. Herkes gruplara ayrildi. Eğitim basladi. Ben Latif´le ayni gruptaydim. Eğitimde biz Finlandiya´daydik. Robot yaptik. Robot, titresimle dönerek kendisindeki kalemler sayesinde yuvarlaklar çiziyordu. Eğitim bitince öğle yemeği yedik. Gezmeye gitmek için otobüs geldi. Otobüse bindik. Müzik dinledik, uzun zaman sonra gezeceğimiz yere geldik. Gezeceğimiz yer Su Kulesiydi. Merdivenlerde çok basamak vardi ve cok yüksekti. Ama birazda korkutucuydu. Biz Merdivenlerden çıktık. Orada camdan manzara mükemmel görünüyordu. Sonra aşağı inerken Yunan arkadaşlarımızın korktuğunu gördük. Ama biz korkmuyorduk. Onlara inmelerine yardimci olduk. Sonra kraliyet sarayini gördük. Ama içine giremedik. Daha sonra bir okula gittik. Okulda beyzbol oynadik, deterjanli suyla büyük balonlar yaptik, oyun hamuruyla bot yapip icine misket, düğme koyarak suyun üzerinde durdurduk. Sonra da böyle çatı kati gibi karanlik bir odaya girip fenerle renkleri yansittik. Etkinlikler bitince kamp alanina geri döndük. Geldiğimizde sadece Türkiye grubu olarak kamp alanini gezdik. Saklambaç ve voleybol oynadık. Yemek yedik. Daha sonra Heini´nin özel oyunlarını oynadik. Çok eğlendim. Bos zamanlarimizda ailelerimizle konuştuk, arkadaşlarımızla tanıştık. Uyuma vakti gelmisti, artik uyumaliydik. Biz kendi aramizda günü değerlendirip uyuduk.

SALI

Sabah erkenden kalktik. Yunanistan grubu bize sabah egzersizini yaptirdi. Daha sonra kahvalti yaptik. Ve eğitime girdik. Bugünde İspanyalilarin eğitimine girdim. Eğitimde balonun gücüyle calisan araba ve hamurla ilgili bir deney yaptik. İlginç bir deneydi. Ölçülere göre hamuru hazirladik. Hamura sert bir sekilde vurunca hamur kati, yumuşak bir sekilde dokununca ise hamur yumuşak oluyordu. Böylece eğitim sona erdi. Sonra öğle yemeği yedik ve gezmeye gitmek icin otobüs geldi. Bu kez de bir Çiftliğe geldik. Orada bir kadin vardi. Kadin çok çılgın biriydi. Bize değişik değişik hayvanlar gösterdi. Tabi bazılarını biz biliyorduk. Hayvanlar sevimliydi. Traktörün arkasina binip Çiftliği dolastik. Trambolinde zıpladik. Keçi sağdik. İlk defa bu çiftlikte yılana dokundum. Kadin çıldırmış olmaliydi. Çünkü yılanı Latif´in boynuna doladi. Çok şaşırdık. Orada eski bir çiftlik evi vardi. İçine girdik. Çiftlikte dolaşırken demir yapan bir adam gördük. Değişik yerlerde fotoğraf çekildik. Sonra domuza sağdiğimiz sütten içirdik. Çiftlikte çok eglenmistik. Artik kamp alanina geri döndük. Aksam yemeği yedik. Sonra disarida toplanıp, herkes kendi ülkesinin dansini yapti. Biz Düm Tek Tek´i ve Erik Dalini yaptik. Erik dalini oynarken diğer arkadaslarimizda bizle oynadilar. Onlara kaşıkla oynamayi gosterdik. Kaşıklari verdik. Onlarda yapmaya çalıştı. Hepbirlikte çok eğlendik. Sonra içeri girip atistirmalik yedik. Yatmadan önce ailelerimize konuştuk ve uyumak için odamiza gittik. Biraz sohbetten sonra uyuduk.

ÇARŞAMBA

Erkenden kalktik. Egzersizi yaptirma sirasi bizdeydi. Bizden egzersizleri Emel yaptirdi. Isinma hareketleri ve Kick Boks hareketlerini yaptik. Değişik ve güzel oldu. Sonra kahvalti yaptık ve eğitime başladık. Ben Yunanlar´in eğitimine girdim. Eğitimde mıknatıslarla demirtozunu oynattık. İtme- Çekme kuvvetini deneylerle bize gösterdiler. Önümüzde deneylerle ilgili kăğıtlar vardi. Bu kağıtları doldurduk ve hepbirlikte cevaplandirdik. Daha sonra 2 tane renk Çarkı vardi. Onlari birbirine yapıştırdik. Ortasina delik açıp deliklerden ipleri geçirdik ve iplerin ucundan tutup renk Çarkıni çevirdik çevirdik daha sonra iplerin ucundan kuvvetlice asildik. Renk Çarkı beyaz bir renk oldu. Önümüzde tekrar kăğitlar vardi. Onlari doldurduk. Ayna ile kagittaki ters olan yazilari yansıtıp düz hale getirip yazdik. Böylece eğitim bitti. Öğle yemeğini yedik. Bu kezde Nükleer Santral´e geziye gittik. Orada toplanti salonuna girdik. Orada bir adam sunumlarla bize nükleer santralin nasıl çalıştığını anlattı. Sunum bitince orayi dolastik. İçinde değişik birsürü şeyler vardi. Mesela bir tane asansör vardi. Asansöre bindik. Aşağı inecek sandık. Ama asansör olduğu yerde titreşim yapıyormuş. Asansörden indik ayni yerdeydik. Benim en çok ilgimi çekenlerden biride bisikletin pedallarinin gücü ile önündeki aletleri calistirma amaci olan bisikletti. Bisikletin önünde cam fanus vardi. Cam fanusun içinde de matkap, mikser, renk çarki ve vantilatör vardı. Pedallarin gücü ile bunlari çalıştırdik. Herkes denedi. Ben hepsini çalıştırdım. Ama biraz zorlandim. Çok eğlenceliydi. Baska bir ilginc olab sey de bir ipe emzik dizmisler ve oraya asmışlar amacını anlayamasamda çok hoş duruyordu. Biraz daha gezdikten sonra otobüse bindik ve kamp alanina geri döndük. Kamp alaninda boş zamanimiz vardi. O sirada Gökçe hoca bizi Bahar Kutlamaları için hazirladi. Sonra akşam yemeği yedik. Yemek yedikten sonra bahar kutlamaları icin Finlandiyalilar´in aileleri geldi. Biz çok heyecanlanmistik. Program başlamışti. İlk olarak herkes Twinkle Little Star´i kendi dilinde söyledi. İlk olarak biz söyledik. Sonra diğerleride kendi dillerinde şarkıyı söylediler. En son hepbirlikte şarkının İngilizcesini söyledik. Ve yerimize oturduk. Herkes kendi hazırladığı gösterileri yapmaya başladı. Biz Ah Kalbim´i yaptik. Çok beğendiler. Herkes gösterisini bitirince fotoğraf çekildik. Artik kutlama sona ermişti. Atıştırmalık yedik. Sonra uyumak için eve gittik. Artik çok yorulmuştuk. Hemen uyuduk.

PERŞEMBE

Sabah erkenden kalktik. Sabah egzersizini İspanyalilar yaptirdi. Egzersiz bitince kahvalti yaptik. Daha sonra eğitimlere başladık. Ben Estonyalilarin eğitimine girdim. Sonra ağaçların gövdesini, yaprağını ve kendisini çektik. Daha sonra tabletten kamp alaninin haritasını çizdik. İlginç olan şeylerin fotoğrafını çekip haritadan bulup oraya yerlestirdik. Yerden çubuklar bulup tabletteki cetvel uygulamasından ölçüp hepsini toplayıp kaç tane çubuk varsa o kadar sayıya böldük ve böylece aritmetik ortalamasını bulmuş olduk. Egitim sona erdi. Öğle yemeği yedik ve tekrar eğitime girdik. Bu kez Türkiye´nin eğitimindeydik. Arduino yaptık. Gökçe hoca trafik lambası yapmayı gösterdi. Biz zaten biliyorduk. Herkes yapmayi denedi. Sonra robot kolunu gösterdik. Ardından eğitim sona erdi. Sonra atıştırmalık yedik. Ve sauna için hazırlanmaya gittik. Ilk olarak erkekler saunaya gitti. Ve bu sirada biz T-shirt yaptık. T-Shirt´un arkasına grubun ismini yazdık , ben sayma numarami ve kendi ismimi de yazdim. Sonra tek tek herkesi dolaştık herkes ismini T-shirt´üme yazdi. Bu T-shirt bizim için çok güzel bit hatıraydi. Sonra erkekler geldi biz gittik. Ama Hatice ve ben giremedik. Çünkü nefes alamadik.Biz döndük.T-shirtumuzu aldık ve Serhan Hocanin yanına gittik orda Gökçe hoca da vardı. Erkeklerde T-Shirt´ümüze isimlerini yazdılar. Ve etkinlik bitti. Aksam yemeği yedik. Sonra kamp olimpiyatlari yaptık. Değişik oyunlar oynadık. Ormanda Kart bulduk. Kartlarin üzerinde harfler vardi. Biz ormanda bize söylenen renkteki kartlari bulduk. Kartlari birleştirince Eurojoki kelimesini elde ettik.Sonra telefon atma oyunu vardı. En uzağa atan kazaniyordu. Eğlenceli bi oyundu. Right-Left oyunu oynadik. Böylece olimpiyatlar bitti. Sonra atıştırmalık yedik, ailemizle konuştuk. Uyumak için odamiza gittik. Günü değerlendirip uyuduk.

CUMA

Erkenden kalktik. Sabah egzersizini Estonyalilar yaptirdi. Egzersiz bitince kahvaltimizi yaptık. Sonra otobüsle Raumayi ziyaret etmek için yola çıktık. Rauma´ya geldik. Rauma´yı haritalarla gezdik. Belirli noktalar bulduk. Old Rauma´yi gördük. Fotoğraf çekildik. Alışveriş merkezini gezdik. Markete gittik. Sonra öğle yemeği için kamp alanına geri döndük. Öğle yemeği yedik. Sonra kapanış seramonisi oldu. Herkese sertifika verildi. Sonra kampa ünlü birisi geldi. Ve bize sihirbazlik gösterileri yaptı. Sihirbazlik gösterileri bitince herkes birbiriyle hediyelesti. Birçok hediyemiz olmuştu. Sihirbaz adam bize yaptığı balonlardan hediye etti. Hediyeleşmeler bitince Estonyali grubun dönme vakti gelmisti. Onlarla vedalaştıktan sonra onlar gitti. Sonra şarkı açıp arkadaşlarimizla Çılgınlar gibi dans ettik. Aksam yemeği yedik. Bos zaman vardi. Boş zamanlarda arkadaşlarimizla fotoğraflar çekildik,  Sosyal medya hesaplarını aldık, öğretmenler ile de fotoğraf çekildik. Atıştırmalık yedik. Sonra yatmak için odamiza gittik. Serhan Hoca bizim odaya geldi. Biraz sohbet ettik. Sonra biz onlarin odasına gittik. Ama çok fazla durmadık çünkü yarin erken kalkacaktik. Sohbet ettikten hemen sonra uyuduk.

CUMARTESİ15-05-2018

Sabah çok erken kalktik. Sonra dolabimizdaki tüm eşyalarimizi bavulumuza koyduk. Hazirlanip bavullarimizi dışarı çıkardık. Sonra Päivi ve Minna-Mari bizi yola kadar getirdi. Ve oradan otobüse bindik. Otobüsten indik. Oradan tekrar bir araca bindik. Ve havaalanına gittik. Sonra İstanbul-Helsinki uçağına bindik ve İstanbul´a geldik. İstanbul´da İzmir uçağını 5 saat bekledik. Biz havaalaninda gezdik, pizza yedik ve Antalya Spor ile fotoğraf çekildik. 9.00 ´da İzmir uçağına bindik. İzmir´e geldik. Oradan bavullarimizi aldık. Sonra otobüse bindik. Ben biraz uyumuşum. Artik okuk bahçesine geldik. Ailemiz bizi okulun bahçesinde bekliyordu. Sonra ailelerimize sarildik. Ve öğretmenlerimize teşekkür ettikten sonra kendi aracimizla eve 12.00´da geldik

EMEL URFALIOĞLU

MONDAY

Sabah uyandık. Sonra hep beraber sabah sporu yapmak için bahçede toplandık. Sabah sporumuzu FINLANDIYA grubunun ögretmeni yaptırmıstı. Çok eglenceliydi. Sabah sporu bittikten sonra kahvaltı yapmak için yemekhanede güzel bir kahvalti yaptik. Daha sonra ise kura çekimi sonucunda eğitim icin herkes gruplara ayrildi.Benim grubumun adı SS yani (SMART SCİENTSTS) idi. Grubumdaki ögrencilerin isimleri (ALVAR , EVA-MARİA, LUCİA, YAİZA, LEVİ) idi.  Eğitimimizin konusu ( fen bilimleri) idi. Işığın yansıması ve mıknatıs cekimiydi. Kurs ögretmenlerimizin ismi "MARİA ve CHRİSA" idi. İki ogretmenimizde derslerini  çok güzel ve çok eğlenceli anlatıyorlardı. Eğitim çok güzel geçti. Ögretmenlerimiz sayesinde birçok bilgi ögrendim. Mıknatıs çekimi konusu hakkında bizlere yarısma gibi bir oyun oynattırdılar. Oyunumuz mıknatıslarla mıknatıs balıkları toplamaktı. En çok mıknatıslı baliklari toplayan kazaniyoru. Tüm arkadaşlarım hep berabere kaldılar . Ama oyunda sadece bn yendim.  Daha sonra bizlere test dağıtıldı . Testler cok eğlenceliydi. Testlerin cevaplarını herkes sırayla söyledi ve kurs  bitti. Ögle yemegı. Saatimiz gelmisti . Yemekhanede yemek yemek icin toplandik. Herkes yemeklerini aldı . Yemekler lezzetliydi. Yemekten sonra bir okul gezimiz oldu. Okulun adı (VİSİTİNG RİKANTİLA SCHOOL) idi. Okulda bizlere büyük kaşıklardan sapan yaptırdılar. Okulda atıstirmalik kek verdiler . Tadi iyiydi guzeldi. Okuldan sonra (SU KULESİNE) götürdüler. Su Kulesinin uzunlugu baya yuksekti. Su Kulesi hakkinda bizlere bilgiler verildi. Daha sonra kamp alanına geri döndük. 1 saatlik boş zamanımız vardi. Boş zamanlarda arkadaşlarımızla tanısma vaktimiz oluyordu. Arkadaslarimizla tanistik. 1 saat boyunca muhabbet falan ettik. Daba sonra aksam yemegi saatimiz geldi. Aksam yemegi icin biz yemekhaneye gittik. Yemegimizi yedik. Yemekten sonra hep beraber oyun oynadik. Daha sonra atistirmalik birseyler yedik.Herkes odalarına gitti. Bizim kizlarla beraber abur cubur biseyler yedik. Ve iyi geceler

TUESDAY

Sabah uyandik. Sabah sporu yapmak icin bahcede toplandık. Bizlere sabah sporunu YUNANİSTAN grubu yaptirdi. Sabah sporu cok guzeldi. Sabah sporu bittikten sonra ise kahvalti yapmak icin yemekhaneye gittik. Kahvalti icin herkes sıraya girdi ve kendisi icin kahvaltilarini hazirladilar.  Kahvaltimiz bitti ve herkes egitim icin tekrardan gurplara ayrildilar . Bizim grubumuz FINLANDIYA grubuylaydı. Konumuz ise robot yapmaydı. Egitim basladi. Ogretmenlerimiz robotun nasil yapilacagini anlattilar bizlere ve billerde uyguladik . Herkesin robotu cok guzel gorunuyordu. Herkes robotunu bitirdikten sonra ögretmenlerimiz bize oyun oynattirdilar. Oyunumuz soyleydi; herhangi ögretmenimiz veya arkadaslarimiz dairenin ortasina oturup isim soylendiginde eger o kisiye degebilirse degilen kisi ortaya geciyordu. Oyunumuz boyleydi. Oyunumuzuda oynadik ve bu surecte egitim bitti. Sonra ögle yemeği yedik. Ogle yemeginden sonra bir çiftliğe gezimiz oldu. Oradaki görevli teyze biraz çılgın idi. Bn ve arkadaslarim orada domuz besledik ve keçi sağdık. Cok eglendik. Sonra da ciflikte çikolatali sut verdiler. Ve kamp alanina geri döndük. Kamp allanina döndügümuzde aksam yemegi icin yemekhaneye gittik. Yememgimizi yedik ve sonrasinda . Herkes kendi ülkesine ait dans performanslarıni sergilediler. Herkesin dansi cok guzeldi. Bizim grup yani TÜRKİYE hadise düm tek tek şarkısı ile birlikte dans performansimizi da sergilemis olduk. Gercekten dansimizi herkes cok begendi. Dum tek tek dansimizdan sonra da Erik dalı adli dansimizi da sergiledik. Cok begendiler. Elimizde kullandigimiz kasiklari ogretmenlerimize hediye ettik ve boynumuza sardigimiz fularlarida arkadaslarimiza. Sevinmislerdi. Daha sonra aksam yemegi yemek icin yemekhanede toplandik ve aksam yemegimizi yedik . Yemekten sonra da arkadaslarimizla muhabbet ettik ve herkes kendi odalarina dagildi . Biz kızlarla beraber abur cubur yedik , muhabbet ettik ve daha sonra iyi geceler

WEDNESDAY

Sabah uyandik. Sabah sporu icin hepimiz bahcede toplandik. Bugunku sabah sporunuda bizim grubumuz yani TURKIYE yaptirdi. Ben kick boksçu oldugum icin ögretmenimiz SERHAN HOCAMIZ sabah sporunu bana yaptirmak istedi. Ilk basta arkadaslarimla beraber biraz koşu yaptık. Daha sonra arladaslarim daire olusturdu ve bn dairenin ortasina gectim. Ilk basta kicl boks eskivim hareketlerini yaptirdim. Daha sonra arkadaslarima kick boks hareketlerini yaptirdim. Arkadaslarim ve ogretmenlerimiz yaptirdigim sabah sporunu cok begendiler. Sabah sporu bittikten sonra kahvalti yapmak icin yemekhaneye gittik. Kahvaltimizi yaptik ve herkes kendi gruplarina ayrildi. Bu seferki grubumuzda İSPANYA grubu ileydi. Egitim basladi. Egitimimizin konusu araba yapmaydi. Ogretmenlerimiz arabanin nasil yapildigini gosterdiler ve daha sonra bizim uygulamamizi istediler. Uyguladik ve araba yapma konumuz bitmisti . Daha sonra ise 2.konumuz un ve sudan hamur yaptik . Hamurlarimiz bitti. Ve bu surecte de egitim sona erdi. Sonra da ögle yemegi yemek icin yemekhaneye gittik. Sonra da yemekhanede siraya girip yemeklerimizi aldik. Yemekler lezzetliydi. Yemekten sonra geziye gittik . Gezi cok eglenceliydi. Gezide atistirmalik bisiler ikram edildi . Sonra kamp alanina geri donduk. Döndügümüzde boş zamanimiz vardi. Bos zamanimizda arkadaslarimizla sohbet ettik. Boz zamanimizin suresi bitti. Ve aksam yemegi zamani geldi. Aksam yemegi yedik daha sonra ailelerimiz ile konustuk. Ve bahar kutlamasi yatik . Kutlamadan sonra atistirmaliklar ikram edildi . Ve herkes odalarina dagildi . Biz her zamanki gibi kizlarla sohbet edip ve uyuduk . Iyi gecelerr

THURSDAY

Sabah uyandik. Sabah sporu icin bahce toplandik . Bugunku sabah sporumuzuda ISPANYALI grubu yaptirdi. Ispanyalilarinda sporu cok guzeldi. Sabah sporundan sonra kahvalti yaptik. Kahvaltidan sonra herkes egitim icin gruplarina ayrildi. Bu seferki grubumuz da TURKIYE  grubu ileydi. Turkiye grubunun konusu ardinyo yapmaydi. Ilk basta tek ledi yakmaydi . Arkadaslarim denedi ve GÖKÇE  hocamız benden trafik ışıgınin ardinyoda gostermemi istedi . Uyguladim . Arkadaslarim tesekkur etti . Daha sonra da ogretmenimiz SERHAN hoca robot kolunu gosterdi.  Gosteridkten sonra egitim bitti . Ve 2.egitime girecemtik 2.egitimimiz de ESTONYA grubu ileydi . Estonya grubunun konusu  ise matematik ile ilgiliydi. Ogretmenlerimizin ismi PİLLE ASTRLD   idi. Egitim basladi. Ogretmenlerimiz anlatti biz uyguladik . Oyle egitim sona erdi. Egitimden sonra atistirmalik bisiler yedik. Atistirmaliktan sonra savuna ve yuzme programi vardi. Savunada hatice ve yade arkadaslarim duramafi yani nefes alamadilar . Bir sure sonra bende rahat nefes alamayip savunadan ciktim . En cok sıla arladasim savuna da kalabildi. Daha sonrs aksam yemegi yedik. Yemekten sonra olimpiyatlar duzenlendi. Olimpiyatlar cok eglenceliydi. Olimpiyatlar bitti ve atistirmalik bisiler yedik . Sonra da yine kizlarla sohbet edip , iyi gecelerr

CUMARTESİ

Sabah saat 04.00 da uyandik. Daha sonra Hatice arkadasim ile beraber Serhan hocaların odasına onları uyandırmaya gitmistik . Uyanmislardi. Bizde kendim odamiza geri döndük. Minna -Mari ,Paivi   ve arkadasi bizleri ugurlamaya geldiler . Biz onlarin arabalariyla gitmistik otobus yerine kadar. Otobus yerine geldik ve bizi ugurladilar. Otobuse bindik . Şoför TÜRK idi. Baya uzun bir yolculuk yaptik. Otobusten indik ve özel bizi almaya gelen bi araba vardi .  Araba bizi hava limanina goturecekti . Arabaya bindik ve yolculuga basladik. Bir sure sonra hava limanina vardik. Ucak biletlerimizi aldik ve ucsgimizin gelmesini bekledik. Ucagimizin gelmesini beklerken biraz gezdik. Daha sonra ucagimiz geldi. Ucaga bindik . Benim yanimda SILA ARKADASIM VE EREN ARKADASIM vardi ikiside eglenceli arkadaslardi. Ucagimiz İSTANBULA indi . Istanbulda tam tamina 5 saat bekliyecektik.  Beklerken hem gezdik hemde biraz acikmistik. Aciktigiz icin yemek yedik. Yemekten sonra ucagimizn gelmesini bekledik. Ucagimiz geldi bindik saat 09.00 idi. Bu seferde yanimda LATIF arkadasim ve SILA arkadasim vardi. Onlarla cok eglendik. Uçakta dans ettik. Artik ucak inise gecmisti. Ucagimiz indi ve izmirdeydik. Izmirden de yine özel otobus geldi ve okulumuzun onune bizi goturecekti. Oturubusun icinde arkadaslarimiz ile dans falan ettik . Cok guzeldi. Ve okula geldik . Ailelerimiz bizleri bekliyorlarmis. Hepsini cok ozlemistik. Okula geldik ve herkes ailelerine sarilip evlerine donduler.

FRIDAY

Sabah uyandik . Sabah sporu icin bahcede toplandik . Sabah sporumuzu ESTONYA grubu yaptirdi . Cok guzeldi . Ilk basta egzersiz yapip sonra da dans ettik. Cok eglenceliydi. Sabah sporundan sonra da kahvalti yapmak icin de yemekhanede toplandik. Kahvaltimizi yaptik ve  RAUMA adlı bir yere gittik. Rauma Finlandiyanin en degerli yeriymis. Gezdik dolastik. Kiyafetler aldik. Yemek yedik. Geziden kamp alanina gerk dondugumze ögle yemegi saatimiz gelmisti. Daha sonra bir kutlama gibi bisi vardi . Kutlamadn sonra atıştırmlik bisiler yedik. Ve ardindan tum arkadaslarimizla dans ettik ve oyun oynadik. Dans ve oynlardan sonra aksam yemegi yedik . Yemekten sonra bos zamanim vardi ve arkadaslarimiz ile vedalasmistik . Gidecegimize uzulmustuk. Vedalardan sonra da atistirmalik bisiler yiyip herkes odalarina dagildi. Biz kizlarla odalarimiza gittik ardindan Serhan hoca geldi aileleriniz ile konustunuz mu die sordu . Serhan hoca ile beraber bizde Serhan hocalarin odasina gittik orada da LATİF ve EREN vardı. Onalarla beraber muhabbet ettik . Onalrda bavullarini hazirliyorlardi. Biz hazirlamistik bavullarimizi. Sohbet ettik ve erkekler bizimle beraber bizim odamiza geldiler. Eren arkadasimizin uykusu gelmisti o kendi odasina gidip uyudu. Biz Latif  arkadasimiz ile beraber sohbet ettik. Eglendik şakalaştık . Saat baya geç olmuştu. Daha sonra Latif arkadasimizinda uykusu gelip . O da odasina gitti ve . Bizde kilarla beraber uyuduk . Iyi gecelerr.

CUMARTESİ FINLANDIYAYA GİDİŞ

Sabah Finlandiya ´ya gitmek icin okulda toplandik. Okula geldik ailelerimizle beraber vedalaştık ve daha sonra aile ve ogretmenlerimiz ile beraber fotoğraf cekildik. Gitme zamanimiz gelmisti. Son olarak tekrardan aile ve arkadaslarimiz ile vedalastik. Ve bizim icin gelen otobuse bindik. Otobuste yolculuk basladi. Heycanli idik. Ama cok ta mutlu. Otobuste arkadaslarimizla beraber sohbet falan ettik. Derken İZMİR HAVA LİMANİNA varmıstik. Serhan Hocamiz ucak icin biletlerimizi aldı. Ucagimizin gelmesini beklerken, hava limaninda biraz gezdik. Ucagimizin gelme saati gelmistim ucagimiza bindik. Ucak havalandı. Ve artik yolculuk baslamisti. Yolculugumuz İSTANBUL a idi. Yolculuk 50 dk surdu. Ucagimizda bizlere atistirmaliklar verildi. Daha sonrasinda ucagimiz inişe başlamıstı. Ucagimiz indi. Bu seferde ISTANBUL hava limaninda idik. Serhan Hocamiz ucak biletlerimizi aldi. Tekrardan ucagi beklerken biraz gezdik. Daha sonra ucagimiz geldi ve biz ucaga bindik. Ucagimiz havalandi. Benim yanimda Eren ve Sıla diye arkadaslarim oturuyordu. Tekrardan atistirmalik bisiler ikram edildi. Ve yolculugumuz tam 3.30 veya 4 saat sürmüstu. Daha sonra da varmistik HELSINKI YE varmistik.Serhan ögretmenimiz ve bizler otele gittik. Otelimizde biraz dinlenip sonra da tekrardan disariya cikmistik. Disariya ciktik SERHAN OGRETMENIMIZ bizleri HELSINKI DE gezdirdi. Karnimiz acikmisti daha sonra yemek yemege gittik. Hammurger yemistik . Yoruldugumuz icin yemekten sonra otele geri donduk. Otlede bizim odamizda BEN  SILA ARKADASIM VE HATICE OGRETMENIM ile kaliyorduk. Otele geldigim zaman biz sila arkadasim ile beraber oturuduk sohnet ettik. Daha sonra öbür kızlar geldi. Yani YADE VE HATICE arkadaslarimiz. Onlarla beraber cikolata cips yedik. Hatice ve Yade arkadasimiz gitti . Bizde SILA arkadasim ile beraber yataklarimizda fotograf falan cekilip uyuduk. Iyi geceler.

EREN USTUK

21/5/2017

Sabah 5de kalktım.kampa gideceğimiz için çok heyenlandım.birlikte kahve içtik ve yola çıkarak bavulları bırakacak bir yer aramaya başladık. Bavulları bıraktıktan sonra kilisenin önünde kahvaltı yaptık. Orada yapılan ayini izledik pazar yerine indik. Oradan herkes hediyelik eşya aldı.pazar yerinin yanındaki dönmedolabı görmeye gittik. Sonra kiliseye gidip ayin izledik. Meydanda yürüdük ve birçok heykel gördük. Kere babçı bularak kebab yedik. Spor mağazasına girdik.bavulları almaya gittik ve yunan grubu ile buluştuk. Kampa gelmek için yola çıktık. Kampa geldik yemek yedik. Yemekte etli patates peynir süt salatalık ve tereyağı vardı. Odaya gelip eşyaları yerleştirdik, biraz abur cubur yedik. Sonra dısarı çıktık. Salıncağa bindik. 10da eve girdik banyo ettik ve uyuduk

22/05/2017

Sabah 7de kalktım. Üzerimi değiştirip dışarı çıktım ve sıraya geçtik numaralar verilerek etraf tanıtıldı.egzersiz yaptıktan sonra kahvaltı yaptık.kahvaltıdan sonra gruplara ayrıldık. Grupta tek tanıdığım kişi Haticeydi. Çok heyenlandım.sonra Hugo adlı bir çocukla tanıştım.öğretmenler içeriye çağırınca gittik.hava basıncı ile giden bir arqba, bir roket ve bir uzay gemisi gibi birşey yaptık. Öğle yemeği için mutfağa gittik. Mutfakta yemek yiyip dışarı çıktık. Otobüse binip Rikantilan okuluna gittik. Orada gemi,baloncuk ve mancınık yaptık. Sonra atıştırmalık bir şey yedik. Eski bir su kulesine gittik. Orayaçıkarken çok korktum. Çünkü 220 basamak çıktık. Bize orayı anlatan kadın sightseengh tour yaptı. Bazı kelimeleri çevirmeye zorlandım. Kampa geri döndük. Ailemizle konuştuk. Akşam yemeği yedik ve Heininin özel oyunlarını oynadık ve ben çok eğlendim. Akşam atıştırmalığı yedik ve saat 10da yattık.

23/05/2017

Sabah 7de kalktık. Üzerimi değiştirip dışarı çıktım. Biraz salıncakta sallanarak sıraya geçtik. Egzersiz yaptık. Egzersiz bitince kahvaltı yapmak için mutfağa gittik. Kahvaltıdan sonra aktivitelere başladık bugün Türklerdeydik arduino diye bir set vardı onu yaptık. Bitince öğle yemeği için mutfağa gittik ve sıraya geçtik. Yemeği yedikten sonra bir çiftliğe gittik. Çiftlikteki teyze çok çılgındı orada atıştırmalık yaptık. Tranboline gittik ama hemen bizi indirerek traktöre bindirdiler. Traktör çok sıkıcıydı. İndikten sonra Latif ile ben futbol oynamaya gittik. Ardından grubun geri kalanıda geldi maç yaparken Latif topa bir vurdu top evin altına kaçtı. Oradan hiçbir şey olmamış gibi uzaklaştık. Oradan kampa döndük. Herkes dans ve twinkle little star çalıştı. Akşam yemeğine gittik. Yemekten sonra Samuel adlı bir çocukla tanıştım.onunla biraz oynadım ve odamıza geçtim. Saat 23lerde yattım.

24/05/2017

7 buçukta kalktık. Sabah egzersiz yapmak için÷ dişariya çıktık. Bugünkü egzersiz bizdeydi. Arkadaşım Emel egzersiz yaptıracağı için çok heyecalnlıydı.Emel kickboks hareketlerinin bazılarını yaptırarak egzersizi tamamladı ardından yemek yedik. Bugünkü aktivitemiz Estonya’daydı.Bugünkü aktivite de yeni yeni ağaçlar öğrendik. Çok güzeldi. Aktivitemiz bittiğinde öğle yemeği yedik. Ardından da nükleer santrale gittik. Oradaki adamın anlattığı şey çok sıkıcıydı o yüzden ben ve Latif koyun koyuna uyuduk. Anlatım bitince atıştırmalık yedik. Hemen sonra örneklerin olduğu bir bölgeye gittik.Orada elektrik üreten bir bisiklet vardı. Latifle bir yarış yaptık. Yarışı ben kazandım ve Serhan Hoca gün boyu Latifle dalga geçti. Döndüğümüzde boş zamandı. Ama Celebration of spring adlı bir kutlama için çalıştık. Çalıştıktan sonra gösteri başladı. Gösteri çok güzel geçti Rikantila okulundaki bazı öğrencilere ödül verdiler. Sonra akşam atıştırmalığı yaptık ve saat 23’e yakın uyuduk.