AYDIN / İNCİRLİOVA - Sandıklı Nazmi Topçuoğlu Ortaokulu

Learn and Share başlıklı Erasmus+ projemizin toplantı ve eğitimlerine başladık.

İngilizce Öğretmenimiz Serhan Ünal´ın hazırladığı projemizin ilk hareketliliğinde bulunuldu.

15.10.2015

Sabah saat 08.00’de İzmir’den havalanan uçağımız İstanbul’a iniş yaptı. Buradan da saat 12.30’da havalanıp saat 14.35’te Talinn Havaalanına ulaştık. Havaalanında pasaport kontrollerimizi yaptırdıktan sonra taksi ile o gün konaklayacağımız otele doğru yola koyulduk. Otele vardığımızda proje koordinatörü Pille tarafından karşılandık. Projenin ilk toplantısı olduğu için birbirimizi hiç tanımıyorduk. Diğer proje ortaklarıyla beraber tanıştıktan sonra eşyalarımızı bırakmak ve biraz dinlenmek için odalarımıza çıktık. Bir süre dinlendikten sonra 18.30 gibi akşam yemeğimizi yemek üzere otelden ayrıldık. Daha önceden yerlerimiz ayarlanmış olarak Tallinn’in tarihi bir restoranında akşam yemeğimizi yedik ve üyelerle biraz daha tanışma imkanı bulduk. Gerçekten çok sıcak ve samimi bir ortam vardı. Birbirimizle çabucak kaynaştık diyebiliriz. Yemekten sonra Talinin tarihi sokaklarında yürüyerek uyumak için tekrar otelimize geri döndük.

16.10.2015

Sabah kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra otelden ayrıldık. Projenin ilk gezisi olarak Tallinn Merkezde bulunan HİTSA adı verilen;  yenilikleri, teknolojiyi takip eden ve  ülke yararına eğitimsel-teknolojik çalışmalar yapan kurumu ziyaret ettik. Burada bizlere ülkede yapılan ve yapılmak istenen eğitim amaçlı çalışmalar anlatıldı. Eğitimde kullanılması hedeflenen ve geleceğin sınıfı olarak adlandırdıkları eğitim ortamları gösterildi. Gerçekten teknolojik açıdan üst düzey bir sınıftı. Sadece bir oyuncaktan ibaret olan ancak ilköğretim çağındaki bir çocuğun hem İngilizcesini hem de zekasını geliştirebilecek eğitim materyalleri gördük. Bilgi yarışması tarzında olan Kahoot uygulamasıyla yarışmalar yaparak büyük heyecanlar yaşadık. Ayrıca oradaki görevli bir öğretmenin talimatlarıyla Legolardan kendi teknoloji sınıflarımızı oluşturmaya çalıştık ve bu esnada çok eğlendik. Kısacası HİTSA,  teknoloji yardımıyla eğitimin ne kadar etkili olabileceğini bize anlatmış oldu. Bizim için gerçekten eğitici ve öğretici bir gezi oldu diyebiliriz.

Buradaki işimiz bittikten sonra saat 13.30’daki öğle yemeğimizi yemek üzere Lihula’ya doğru yola koyulduk. Yemekten sonra bize bir hafta boyunca eşlik edecek olan minibüsle okulun bulunduğu Metsküla’ya geldik. Saat 16.00 gibi okula ulaştık. Okul gerçekten bir ev ortamından farksız ve sıcak bir ortamdı. Burada öğrencilerle tanıştık ve İngilizce olarak diyologlar kurduk. Çocukların yaş farkı gözetmeksizin İngilizce düzeylerinin çok iyi olduğunu farkettik ve açıkçası buna şaşırdık diyebiliriz. Tanışmalardan sonra Saat 18.30 da bu toplantıya özel olarak hazırlanan, oradaki velilerinde dahil olduğu Uluslararası Gece Etkinliği başladı. Proje ortaklarının tamamı kendi yöresel dansları ve kıyafetleriyle gecede sahne aldı. Bizden de Mehmet Bilgili arkadaşımız yanımızda götürdüğümüz Efe kıyafetleriyle bir Zeybek gösterisi yaptı. Estonya’ya özgü oyunlar öğrenerek hep birlikte unutulmayacak eğlenceli bir akşam yaşadık diyebiliriz. Eğlence sonrası okula yakın bir misafirhanede konaklamak üzere okuldan ayrıldık.

17.10.2015

Sabah 8.30 da öğretmen eğitimlerine başlamak üzere okula doğru yola koyulduk. Saat 9.00 daki kahvaltının ardından saat 9.30 öğretmen eğitiminin 1. Seansına başladık. Bu seansta;

·         Quizler ve bilgi yarışmaları hazırlayabileceğimiz “Kahoot” uygulaması ve hazırlanışı

·         Videoları düzenlemek için  “imovie” uygulaması

·         Fotoğrafları anime etmek ve konuşturmak için “morfo booth” uygulaması

hakkında eğitildik. Saat 11.00 de kahve molası için ara verdik. Saat 11.15’te 2. Seansa başladık. Bu seansta zeka geliştirici oyunlar olan Light bot , Unblock Me , Number Link, Sticker Sudoku, WordMess(kelime bulma oyunu), Math Fight(matematik savaşı) uygulamalarını kullanmayı öğrendik. Bu uygulamaların bizim öğrenciler için faydalı olacağına karar verdik.

2.seans bittikten sonra 12.45’te okuldaki aşçının hazırladığı öğle yemeğini yemek için mola verdik.  Saat 13.30 da başladığımız öğretmen eğitiminin 3. Seansında ;

·         Kidspiration Maps( diyagram hazırlama uygulaması)

·         Inspiration

·         Geoboard( grafik çizimleri için )

·         Book Creator ( çalışma sayfası hazırlama ve yazı düzenleme uygulaması)

Uygulamaları hakkında eğitimler aldık. Saat 15.30 da öğretmen eğitimleri sona erdi. Yarım saatlik bir kahve molasının ardından saat 16.00 da doğa yürüyüşü yapmak üzere yola koyulduk. Yeşilliklerle dolu bir alanda yaptığımız güzel bir yürüyüş oldu gerçekten. Dev salyangozlar ve ilginç karınca yuvaları çok ilgi çekiciydi. Bu güzel yürüyüşün ardından baltık denizinin güzel manzarasında bulduk kendimizi. İçi büyük taşlarla dolu, sığ bir kıyısı olan bir deniz manzarasının ardından öğrencilerin yazın kamp yaptığı yine deniz kıyısında bulunan alanı ziyaret ettik. Proje koordinatörü Pille bize burada yaptıkları faaliyetleri ve yaz kampının detaylarını anlattıktan sonra saat 19.00 da aşırı yorgunlukla beraber acıkan karnımızı doyurmak üzere Lihula’ya akşam yemeğimizi yemeye gittik. Yemeklerimizi yedikten sonra yorgunluğumuzu atmak ve dinlenmek üzere misafirhaneye bırakıldık.

18.10.2015

Havanın soğuğunu iyice hissettiğimiz bir gecenin sabahına uyandık ve hazırlanıp tekrar okula doğru yola koyulduk. Normalde sabah yürüyüşü yaparak okula gitmemiz gerekirken soğuk hava buna izin vermedi ve araçla okula ulaştık. Yine kahvaltının ve kahvaltı esnasında yapılan sohbetlerin ardından 09.30 da eğitimlere başladık. Bugünkü eğitimlerde yine tablette kullanabileceğimiz uygulamalarla ilgili eğitimler almaya devam ettik. Eğitimin 4. Seansında

·         Pic Collage ( fotoğraf düzenleme için )

·         Tellagami ( Konuşan bir animasyon karakteri oluşturma ) uygulamalarını öğrendik.

Kısa bir kahve ve çay molasından sonra 5. Seansta

·         Green Screen ( Yeşil fon üzerinde videoda resim anlatımı için)

·         Corkulous           uygulamalarını öğrendik.

Saat 12.45te yine okul aşçısının hazırladığı lezzetli öğle yemeğimizi yedik.

Yemekten sonra 13.30 da eğitimin 6. Seansı başladı.

·         Quiver (üç boyutlu resim oluşturmak için)

·         Quizlet ( İngilizcede resimli kelime öğretimi için) uygulamalarını öğrendik.

Saat 15.30 daki kahve ve çay molasının ardından bugünkü eğitimler sona erdi. Saat 16.00’da çevredeki yerel okulları ve bazı tarihi mekanları görmek için yola koyulduk. Sanat için, spor için ayrı okullar vardı. Çocuklar başka okullarda olsa bile haftanın belli günleri bu okullarda yeteneklerini geliştirme fırsatı bulabiliyor. Tarihi bir kaleyi ve yaz şenliklerinin yapıldığı bir alanı ve kütüphaneyi gezdikten sonra saat 19.00 da akşam yemeğimizi yemek üzere tekrar Lihula’ya geldik. Yemeğimizi yedikten sonra dinlenmek üzere tekrar misafirhanemize geri döndük.

19.10.2015

Sabah kalkıp tekrardan okula doğru eğitimler için yola koyulduk. Yine saat 9.00 da kahvaltımızı yaptıktan sonra 9.30da eğitimin 7. Seansına başladık. Bu seansta dün öğrendiğimiz uygulamaları biraz tekrarladık. Özellikle  Green screen, Tellagami, Quiver uygulamalarını daha iyi benimsemiş olduk. Hatta Tellagami uygulamasını kullanarak kendi öğrencilerimizle animasyon videoları oluşturup bunu sitemizde paylaşma kararı aldık. Saat 11.00 da verdiğimiz çay ve kahve molasından sonra okuldaki eğitimlerin son seansı olan 8. Seansa başladık. Bu seansta; projenin gidişatıyla ilgili olarak görüşler alınarak ileriki dönemde yapılacak etkinlikler planlandı. Alınan kararlara göre:

·         Öğretmenlerimizden Bilişim öğretmeni Ali Destici’nin learnandshare isimli bir web sitesi hazırlamasına,

·         Ocak ve Mayıs ayları arasında HEALTY ME! Yani sağlıkla ilgili aktiviteler içeren( besin piramidi, beslenme alışkanlıkları anketi, spor aktiviteleri) uygulamalar yapılmasına

·         18 Aralık’ta bir Kahoot yarışması düzenlenmesine

·         Mart ayı içerisinde tüm proje katılımcılarının ve öğrencilerinde dahil olacağı bir Video konferans düzenlenmesine karar verildi.

Eğitimlerin son seansını da bitirdikten sonra yine okulda öğle yemeğimizi yedik. Yemekten sonra Haapsolu’daki Teknoloji Merkezi olan INNOKAS ‘a doğru yola koyulduk. Daha önceden de belirtildiği gibi saat tam 15.00’da INNOKAS’a ulaştık.

Burası robotik uygulamalar sayesinde öğrencilerin yaratıcılığını ön plana çıkaran ve teknolojik çalışmalara önem veren bir kurumdu. Öğrenciler bireysel olarak  kendi robotlarını tasarlıyor ve ya grup halinde tasarladıkları teknolojik araçları robotik Legolarla yapmaya çalışıyorlar. Böylece teknolojik gelişim ve yaratıcılık adına önemli işlere imza atıyor. Bizlerde, verilen sürelerde kutular içerisindeki helikopter, traktör ve kamyon tarzı araçları tariflere uygun şekillerde yapmaya çalıştık. Öğrencilerin daha önceden yaptığı ilginç buluşlara ve robotik tasarımlarına göz attık. Ülkemizde de bu tarz kurumların olması gerektiğini ve en azından okullarda bu tarz çalışmaların yapılmasının faydalı olacağını düşündük.

INNOKAS’taki gezimiz bittikten sonra Haapsolu’da bir şehir turu yaptık. Buradaki önemli yerleri gezdikten sonra( Özellikle mozartın bestelerini yaptığı bank ) saat 19.00’da akşam yemeğimizi yedik ve konaklamak için ilk gece Talinn’de kaldığımız otele döndük.

20.10.2015

Sabah otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra Muraste Doğa Okulu’na doğru yola koyulduk. Burası bildiğimiz okullardan çok çok farklı ve mükemmel bir okuldu. En önemli özelliği öğrencileri doğa ile tanıştırma, doğadaki birçok bilinmeyeni öğretme ve bunu tabletler yardımıyla eğlenerek yapmasıydı. Öğrenciler girişte kendilerine verilen tabletlerde bulunan haritayı kullanarak öncelikle varılması istenen hedeflere ulaşıyor. Hedefe ulaştığında bu noktada cevaplaması gereken soruları cevaplıyor veya bulması gereken materyalleri topluyor. Okulun çok geniş bir ormanlık alana sahip olması, denize kenarı olması materyal zenginliğini sağlıyor. Ayrıca tablette bulunan uygulamalar sayesinde çevresinde öten kuşları sesinden tespit edip tanıyabilme, yerdeki mantarları resimlere bakarak zehirli olup olmadığı hakkında bilgi sahibi olabiliyor. Bizlerde verilen tabletlerle belirtilen hedefleri bulmaya çalıştık. Her hedefte bir soruyla karşılaştık veya bir fotoğraf çekmemiz gerekti. Böylece her hedefe ulaştığımızda ortaya çıkan, yeni hedeflere doğru yol alarak parkuru bitirdik. Okulu gerçekten çok beğendik ve ülkemizde de bu tarz kurumların olması gerektiğini düşündük.

Buradaki yorucu parkurun ardından saat 12:45’te öğle yemeğimizi yemek üzere okulda MURASTE’den ayrıldık. Yemekten sonra alışveriş yapabilmek ve gezebilmek için bize verilen serbest zamanı değerlendirdik. Serbest zaman etkinliğimizin ardından saat 16.00’da profesyonel bir rehber eşliğinde Taalin’de şehir turu yaptık. Taalin gerçekten çok güzel ve tarihi bir şehir. Binalar ve sokakların uyumu ve dokusu gerçekten çok güzeldi. Taalinn sokaklarında gezip iyice yorulduktan sonra akşam yemeği yemek için daha önceden ayrıltılan Talukorts isimli mekana gittik. Bugün proje toplantısının son günü olduğu için bizim için küçük bir eğlence ve veda akşamı oldu. Sonrasında otelemize dönüp geri dönüş için uçak saatimizi beklemeye başladık. Uçak saatine kadar Talinin çeşitli yerlerini gezmeye devam ettik. 22 ekim günü saat 15.15’te İstanbul’a gitmek için uçağa binip Talinn’den ayrıldık.

Eğitimlerimizden görüntüler için tıklayınız...